نکات قبل از لیزر موهای زائد

  • حداقل یک ماه قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن پوست با هر روشی خودداری کنید.
  • از ۸-۶ هفته قبل از لیزر موهای زائد پوست ناحیه مورد نظر را وکس و اپیلاسیون نکنید.
  • با توجه به دستور پزشک یک تا دو روز قبل از انجام لیزر موهای زائد موهای ناحیه مورد نظر را اصلاح(شیو)کنید.
  • قبل از مراجعه، پوست باید عاری از هر گونه لوسیون و کرم بوده و تمیز باشد.
  • برای کاهش درد در صورت درخواست مراجعین برای ایجاد اطمینان بیشتر، ۴۵ دقیقه پیش از تابش لیزر، از کرم بی حسی موضعی هم استفاده می شود.

مراقبت های لازم بعد از لیزر موهای زائد

من دقیقا یک هفته بعد از اولین جلسه ی لیزر موهای زائد، بلیط کیش داشتم و اصلا از این جریان باخبر نبودم که نباید تا ۱۰ روز در تماس مستقیم با آفتاب باشید! بنابراین مهم ترین نکته رو هایلایت می کنم تا شما به مساله من برنخورید!

به مدت ۱۰روز از تماس مستقیم با آفتاب بپرهیزید وهر ۴ساعت کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۱-  خواهشمند است بعد از لیزر تا مدت ۲۴ ساعت به هیچ عنوان موارد زیر را انجام ندهید:

  •  استفاده از مواد شوینده در محل لیزر
  •  فعالیت بدنی شدید
  •  آرایش
  • استفاده از دوش آب (بدون مواد شوینده در ۲۴ ساعت اول بلامانع است اما بهتر است انجام ندهید.)

ضد آفتاب برای نور خورشید

۲- از زمان لیزر به مدت ۳ روز کرم “زینک + بتامتازون” (برای نواحی بدن) و کرم “زینک + مومتازون” (برای نواحی صورت) را هر ۸ ساعت بزنید و از روز چهارم به بعد از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. دقت فرمایید کرم زینک را به نسبت یک سوم کرم های دیگر استفاده نمایید.

۳- در طی جلسات به هیچ عنوان پوست خود را برنزه نکنید (حمام آفتاب، سولاریوم و…) در صورت استفاده، حتما ما را در جریان قرار دهید.

۴- ریزش موها در جلسات لیزر، در هر فرد متفاوت است، ممکن است پس از ۲۰ روز از جلسه اول و یا حتی ممکن است پس از جلسه دوم و سوم اتفاق افتد (بدین معنی که در جلسات قبل ممکن است ریزش اتفاق نیفتد). این کاملا نسبت به شرایط پوست هر فرد متفاوت است. همچنین در صورتی که پیش تر در مرکز درمانی دیگری لیزر انجام داده اید الگوی ریزش مسلما نمی تواند مانند سابق باشد.

۵- در طی جلسات هر زمان موها رشد کردند فقط با تیغ آنها را بتراشید وبه هیچ عنوان از بند، موچین و اپیلاسیون استفاده نکنید. (در غیر این صورت جلسات لیزر بعدی بی فایده خواهد بود)

۶- ممکن است دقیقا بعد از لیزر ریشه های سیاه رنگ مو را روی پوست خود ببینید که در واقع ریشه موی سوخته شده است و بعدا می ریزد.

۷- برای جلسه بعدی لیزر صورت ۱ماه بعد و برای لیزر بدن ۲ماه بعد مراجعه کنید. مراجعه به موقع شما باعث جوابگیری بهتر و عدم افزایش جلسات خواهد بود.

۸- خانم های کمتر از ۵۰ سال که در نواحی صورت، دور سینه، شکم وکشاله ران موی زاید دارند باید حتما آزمایش هورمونی وسونوگرافی تخمدان انجام دهند.