میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن درمانی است که از یک فرآیند ساینده با دقت استفاده می کند تا به آرامی لایه بالایی پوست را از بین ببرد و رنگ و بافت پوست شما را بهبود بخشد. مردم میکرودرم ابریژن را به دلایل مختلفی انتخاب می کنند، اما به طور کلی برای بهبود ظاهر پوست، مقابله با آسیب های خورشید، پیری، جای زخم آکنه و سایر نگرانی های پوستی استفاده می شود.

 


 

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است که سلول های پوست شما را لایه برداری می کند دراین روش با از بین بردن سلول های مرده پوست کمک میکند تا سلول های جوان تر ظاهر شوند. این فرآیند توسط یک متخصص مراقبت از پوست با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن مخصوص انجام می شود شما معمولاً در حالت خوابیده یا دراز کشیده می‌نشینید و تکنسین با استفاده از ابزار انتخابی در ناحیه مورد نظر کار می‌کند. معمولاً درمان با استفاده از یک مرطوب کننده تسکین دهنده و ضد آفتاب به پایان می رسد.

 

 

سه نوع اصلی میکرودرم ابریژن وجود دارد:

قطعه دستی با نوک الماس: این ابزار طراحی شده ویژه ای است که همزمان سلول های مرده را از بین می برد و در عین حال آنها را از پوست می کشد. عمق میکرودرم ابریژن با فشار اعمال شده توسط تکنسین و مدت زمان روی ناحیه ای از پوست تعیین می شود.معمولاً برای صورت استفاده می شود، به خصوص نزدیک چشم به دلیل دقت آن..

کریستال: میکرودرم ابریژن کریستال، کریستال های ریز را روی پوست اسپری می کند که سلول های مرده پوست و لایه بیرونی پوست را از بین می برد. باز هم، یک مکش داخلی برای برداشتن پوست و کریستال های استفاده شده بلافاصله وجود دارد.

هیدرودرم ابریژن: این یک روش میکرودرم ابریژن جدیدتر است و به جای کریستال هایی که در بالا توضیح داده شد، از آب و اکسیژن برای لایه برداری پوست استفاده می کند.

 

درمپلنینگ نیست!

میکرودرم ابریژن گاهی اوقات با درمپلنینگ اشتباه گرفته می شود. درمپلنینگ از چاقوی جراحی برای خراش دادن سطح بالایی پوست استفاده می کند. بسیاری از بحث‌های درمپلنینگ در مقابل میکرودرم ابریژن وجود دارد، اما هر دو مزایای ارزشمندی دارند. به خصوص برای بهبود بافت، بدون از بین بردن بیش از حد چربی های طبیعی پوست، معمولا میکرودرم ابریژن ترجیح داده می شود.

 

میکرودرم ابریژن چه می کند؟

از آنجایی که میکرودرم ابریژن با از بین بردن موثر لایه بالایی پوست، که در آن بسیاری از مشکلات پوستی مشهود است، عمل می کند، بیشتر برای کسانی که خواهان درمان برای موارد زیر هستند، استفاده می شود :

 

·      کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک

·      کاهش لکه های ناشی از افزایش سن و هایپرپیگمانتاسیون

·      از بین بردن جوش های سر سیاه و منافذ متورم

·      مقابله با آکنه و هرگونه اسکار مرتبط

·      کاهش ظاهر ترک های پوستی

·      خلاص شدن از شر بافت و رنگ ناهموار پوست

·      ملاسما (لکه های تغییر رنگ)

·      مقابله با آسیب خورشید

 

فواید میکرودرم ابریژن

 

 

 

 

 

 

 

با درک اینکه میکرودرم ابریژن چیست و چه کاربردی دارد، خوب است که فواید آن را نیز درک کنید.

 

پس از میکرودرم ابریژن، پوست شما صاف و نرم می شود و باید تنوع رنگدانه کمتری داشته باشد. میکرودرم ابریژن همچنین می تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و به خاصیت ارتجاعی و ظاهر چین و چروک کمک کند..

 

جای زخم خفیف، مانند آکنه یا علائم کشش، باید کمتر آشکار باشد. سلول های مرده پوست برداشته می شوند و پوست شما به سادگی تمیزتر از همیشه احساس می شود. گردش خون در پوست شما بهبود می یابد و اطمینان حاصل می شود که تمام مواد مغذی و اکسیژن لازم مسیر روشنی برای جوان سازی ناحیه دارند..

 

پس از درم ابریژن، متوجه خواهید شد که پوست شما توانایی بیشتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست انتخابی شما دارد. برای کسانی که در حال درمان بیماری های پوستی مانند آکنه هستند، این امر می تواند به ویژه مهم باشد زیرا محصولات مراقبت از پوست آنها به طور موثرتری مفید هستند. میکرودرم ابریژن همچنین می‌تواند اندازه منافذ را با باز کردن مسدود کردن آنها و بهبود گردش خون کاهش دهد..

 

 

 

 

 

 

 

یکی از مهمترین مزایای میکرودرم ابریژن این است که یک روش ایمن است، به خصوص زمانی که توسط یک تکنسین ماهر انجام شود. این به اندازه روش هایی مانند لایه برداری شیمیایی یا لیزر درمانی خشن یا خطرناک نیست، با این حال شما هنوز از نتایج عالی بهره مند می شوید. از طرف دیگر، میکرودرم ابریژن نیازی به بیهوشی یا زمان بهبودی ندارد. این باعث می شود که آن را به یک درمان ایده آل برای برخی از افراد مبتلا به اسکار آکنه تبدیل کند که ممکن است بخواهند از درمان های شدیدتر اجتناب کنند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا میکرودرم ابریژن می تواند اسکار آکنه را کاهش دهد یا خیر. پاسخ این است که بستگی به ماهیت و عمق جای زخم دارد. اسکارهای آکنه افسرده کم عمق باید بهبود پیدا کنند. اگر جای زخم عمیق‌تر باشد، که گاهی اوقات به عنوان اسکار یخ توصیف می‌شود، سود آن حداقل خواهد بود.

 

از آنجایی که میکرودرم ابریژن عمیقا لایه برداری می کند، می تواند رنگ و بافت پوست شما را بهبود بخشد. اگر مجموعه ای از درمان ها را انجام داده اید  باید به رنگ پوست خود در هنگام شب توجه کنید. ممکن است شاهد نرم شدن خطوط ریز و چین و چروک های سطحی باشید. میکرودرم ابریژن همچنین می تواند به مبارزه با آسیب نور خورشید کمک کند و کرم های ضد پیری را موثرتر کند گر آکنه یا پوست تحریک شده دارید که شامل جوش های سرسیاه می شود، میکرودرم ابریژن توصیه نمی شود. اما اگر اغلب به جوش سرسیاه مبتلا می شوید، درمان ممکن است راهی برای کوچک کردن منافذ پوست باشد.

 

 

درمان آکنه و جای آکنه

طبق مطالعه‌ای که در سال 2001 انجام شد، بسته به اینکه چه چیزی باعث آکنه شما می‌شود، ممکن است تأثیر مثبتی بر روی آکنه داشته باشد اگرچه میکرودرم ابریژن برای کسانی که آکنه شدید یا التهابی دارند توصیه نمی شود، اما یک سری درمان می تواند به کاهش تشکیل کومدون ها و بهبود آکنه خفیف کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که منبع مورد اعتماد برای کاهش دید اسکار آکنه موثر است. به خاطر داشته باشید که میکرودرم ابریژن نمی تواند اسکارهای عمیق آکنه را پاک کند.

اکثر افراد یک سری درمان های میکرودرم ابریژن را انجام می دهند. بسته به دلیل درمان‌ها، یک رژیم معمولی شامل 5 تا 16 درمان با فاصله یک هفته یا بیشتر است.

 

 

اثرات جانبی میکرودرم ابریژن

.با این حال، میکرودرم ابریژن یک درمان معجزه‌آسا نیست و محدودیت‌هایی برای درمان آن وجود دارد

به عنوان مثال، میکرودرم ابریژن نمی تواند آکنه شدید یا کیستیک را درمان کند. فرآیند میکرودرم ابریژن می‌تواند آکنه‌های ملتهب را تحریک کند و ظاهر و احساس بدتری به آن بدهد

میکرودرم ابریژن بی خطر است و بسیاری از عوارض جانبی میکرودرم ابریژن یا بسیار کوتاه هستند، یا زمانی که میکرودرم ابریژن توسط تکنسین ماهری که نوع پوست شما را به دقت ارزیابی کرده است، انجام می شود.

شایع ترین عوارض جانبی فقط کمی قرمزی و حساسیت بلافاصله پس از درمان است. اکثریت قریب به اتفاق مردم متوجه می شوند که این میزان در عرض یک تا دو ساعت کاهش می یابد. گاهی اوقات ممکن است مقداری کبودی در فرآیند مکش ایجاد شود، اما تکنسین باید مراقب باشد تا از این امر جلوگیری کند.

 

اگر از میکرودرم ابریژن به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می کنید، بدانید که خطوط و چین و چروک ها را به طور کامل از بین نمی برد و چروک های عمیق را درمان نمی کند. یکی دیگر از کارهایی که میکرودرم ابریژن نمی تواند انجام دهد سفت کردن پوست افتاده است.

 

 

کسانی که پوست حساسی دارند یا آکنه بسیار شدید دارند، ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند تا از تحریک جلوگیری کنند. اگر به بیماری پوستی مانند اگزما، روزاسه، پسوریازیس یا تبخال مبتلا هستید، میکرودرم ابریژن توصیه نمی شود. اگر در حال حاضر دچار آفتاب سوختگی یا هر زخم باز شده اید، نباید میکرودرم ابریژن انجام دهید.

 

یک متخصص زیبایی با تجربه میکرودرم ابریژن یا یک متخصص پوست می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد یک برنامه درمانی کمک کند.

میکرودرم ابریژن ممکن است به جلسات درمانی مکرر نیاز داشته باشد تا شما نتایج دلخواه را ببینید. مدت زمانی که برای درمان صرف می کنید بسته به هدف و انتظارات شما می تواند متفاوت باشد.

هر جلسه میکرودرم ابریژن را می توان هر 10-15 روز تکرار کرد و ادعا می شود ترکیب با لایه برداری سطحی متناوب با میکرودرم ابریژن نتایج بهتری را به همراه دارد. در صورت استفاده صحیح از دستگاه میکرودرم ابریژن می توان برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کرد و نتایج رضایت بخشی می دهد.

 

 

مراقبت های بعد ازمیکرودرم ابریژن

پس از اتمام کار میکرودرم ابریژن و عملیات پاکسازی ، لازم است با زدن کرم ضد آفتاب  از پوست محافظت کنید.

 

 

هزینه میکرودرم در کلینیک پوست و مو مروارید

هزینه میکرودرم صورت بستگی به پارامتر های مختلفی ازجمله: تعداد جلسات مورد نیاز ، نوع و میزان آسیب وارد شده به پوست می باشد، بنابراین قیمت معینی را برای میکرودرم نمی توان در نظر گرفت.