اگر قصد خلاص شدن از سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی را دارید یا اگر جوش‌ها و موهای زیرپوستی شما را خسته کرده است و دنبال کلینیک پوست و مو مناسب برای لیزر موهای زائد می‌گردید حتما قبل از گرفتن وقت ویزیت، این مقاله را مطالعه فرمایید تا با تمام بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد آشنا شوید.




به موهایی که در نواحی مانند صورت، پشت لب، پیشانی، گوش‌ها، گردن، شکم، ناحیه تناسلی، پوست صورت، چانه، زیر چانه و گونه‌ها رشد میکند، موی زائد گفته میشود زیرا از بین بردن موهای این نواحی کاری دشوار است و از این رو برای افراد خوشایند نیست.




بشر تاکنون روش‌های زیادی برای رفع موهای زائد ابداع کرده است، برخی روشها که موقتی و قدیمی‌ هستند عبارتند از: دستگاه‌های موکن خانگی، اپیلاسیون، کرم‌ها و پودرهای موبر، بند انداختن و استفاده از موچین، تیغ اصلاح، اپیلاسیون و محلول‌های شیمیایی. پس از استفاده از روش‌های مذکور موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد و حتی هر کدام از این روش‌ها می‌توانند عوارضی مانند حساسیت نیز ایجاد کنند.




امروزه با توجه به موقتی بودن و دردناک بودن و عوارض روش‌های قدیمی، دیگر این روشها استفاده نمیشوند و روشهای جدید و کاراتری جایگزین آن شده است.




موهای زائد هر قسمت از بدن که بخواهید را میتوان با لیزر پوست درمان کرد. اما لیزرصورت، لیزر زیر بغل، لیزر بیکینی ، لیزر پا و لیزر بدن در میان بانوان رایج‌تر است و در لیزر مردان بیشتر در شانه‌ها، کمر و ناحیه ریش لیزر انجام میشود.


در کلینیک تخصصی پوست و موی مروارید، برای از بین بردن موهای زائد از آخرین و پیشرفتهترین دستگاه لیزر دنیا برای این منظور استفاده میشود.




دستگاه لیزر کلینیک تخصصی پوست و موی مروارید دستگاه سوپرانو آیس پلاتینوم (soprano ice Platinum) اولین دستگاه لیزر ابداع شده می‌باشد که دارای تکنولوژی استفاده همزمان از سه طول موج متفاوت است. این سه طول موج به طور همزمان به پوست تابیده می‌شود و قسمت‌های مختلف فولیکول مو را از سه جهت هدف قرار می‌دهد. تابش اشعه کاملا بدون درد بوده و بر روی انواع پوست حتی پوست‌های برنزه قابل انجام است. معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای لیزر صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای لیزر بدن تکرار نیاز است. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند. نتیجه درمان شما یک پوست شفافُ نرم و یک‌دست در کوتاه‌ترین زمان بدون درد و عوارض جانبی خواهد بود.




به طور کلی درمان لیزر موهای زائد برای افراد با پوست روشن و موی تیره به جلسات کمی نیاز دارد، پس توجه داشته باشید اگر هم قصد انجام لیزر موهای زائد و هم برنزه کردن را دارید، ابتدا لیزر موهای زائد را انجام دهید و سپس برای برنزه شدن اقدام نمایید. اما به طور کلی لیزر موهای زائد برای درمان بیشتر افراد با رنگ پوست‌های مختلف و حتی درمان موهای قهوه‌ای روشن نیز استفاده میشود. گفتنی است موهایی که به طور طبیعی به رنگ زرد، قرمز روشن یا سفید هستند رنگدانه کمی در ریشه خود دارند، به همین دلیل نمی‌توان این موها را با هیچ نوع لیزری به طور کامل از بین برد .استفاده از لیزر برای کودکان نیز مناسب است. در مواردی مثل خال مادرزادی مودار و یا پرمویی میتوان با لیزر موهای زائد را از بین برد.








نکات قبل از لیزر موهای زائد


قبل از لیزر موهای زائد، بیمار توسط متخصص پوست کلینیک پوست و موی مروارید مورد معاینه قرار می‌گیرد. در این جلسه معاینه بیمار انتظارات خود را از انجام لیزر بازگو کرده و پزشک از خطرات بالقوه صحبت میکند. بیمار باید موارد زیر را پیش از انجام لیزر رعایت کند:


۲ هفته پیش از انجام لیزر بیمار نباید کارهایی از قبیل: موم انداختن، تزریق کلوژن جهت جوان‌سازی پوست، گرفتن حمام آفتاب را انجام دهد.


هم چنین بیمار باید از هر چیزی مانند دئودورانت، عطر، خوشبوکننده بدن که ممکن است باعث بروز حساسیت در ناحیه لیزر شود، اجتناب نماید.


بیمار نباید داروهایی هم چون آسپیرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی که منجر به افزایش خطر خونریزی می‌شوند، استفاده کند. در آخر خواندن مقاله ” 18 نکته که قبل از لیزر موهای زائد باید بدانیدرا به شما پیشنهاد می کنیم.








نکات بعد از لیزر موهای زائد


با توجه به مقاله نکات بعد از لیزر موهای زائد :




۱- از کرم‌های ضدآفتاب برای پوست خود استفاده کنید. تمام مناطق تحت درمان با لیزر باید با مقدار زیادی از کرم‌های ضدآفتاب پوشش داده شود. زیرا پوست تحت درمان ممکن است به تیره شدن حساس باشد، این امر به ویژه برای کسانی که دارای پوست حساس یا تیره هستند، صدق می‌کند.




۲- حتماً بلافاصله پس از درمان، از کرم یا یخ یا هر چیزی که منطقه لیزر شده را سرد و بی‌حس می‌کند، استفاده کنید تا ناراحتی آن را به حداقل برسانید. پزشک قطعاً این کار را به شما یادآوری خواهد کرد.




۳اگرچه احتمال آن بسیار نادر است، اما امکان بروز ضایعاتی شبیه به جوش وجود دارد که ممکن است جای آن باقی بماند. در صورت مشاهده عوارض لیزر موهای زائد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.




۴یک هفته پس از درمان، پوست خود را اسکراب کنید. این امر نه تنها باعث می‌شود که ریزش موهای زائد سریع‌تر گردد، بلکه موجب نرم و صاف نگه داشتن پوست شما می‌شود. با این حال، اگر پوست لیزر شده دارای سوزش و خارش است، از اسکراب پوست خودداری کنید.




لیزر موهای زائد بدن به شما اعتماد به نفس می‌دهد و سبب می‌شود برای همیشه با موهای زائد بدن خود خداحافظی کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص لیزر موهای زائد صورت و بدن یا رزرو وقت در کلینیک پوست و مو مروارید می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۶۸۹۴۲۱۷۰۹۱۲۰۱۹۷۲۴۴ تماس حاصل فرمایید.